Instagram'da Satış Yapmak için Bilmeniz Gerekenler
ŞİRKET BÜYÜTME

Instagram'da Satış Yapmak için Bilmeniz Gerekenler

11 ARALIK 2020

Sosyal medyanın günümüzde çok popüler hale gelmesi ve web sitelerindeki yüksek kullanıcı oranları, bu sitelerin aynı zamanda satış kanalı olarak değerlendirilmesine yol açmıştır. İnternette satış yapmaya olanak tanıyan sitelerden en önemlisi de Instagram’dır. 

“Instagram üzerinden satış nasıl yapılır, nelere ihtiyaç duyulur?” ve benzeri birçok sorunun cevabını bu içerikte bulabilirsiniz.

Instagram’da Satış

Günümüzde çoğu satış, elektronik ticaret sitelerinden ya da Instagram gibi sosyal medya kanalları üzerinden yapılır. Markaların elektronik ticarete yönelmeleri satışlarını artırmalarına zemin hazırlar. Peki, Instagram satış sayfası nasıl açılır? 

Instagram’da satış yapmak için öncelikle bir kullanıcı hesabına sahip olmak gerekir. Markanızı temsil edecek kurumsal bir hesabın oluşturulması Instagram’da satış için birinci koşuldur. Instagram, Türkiye’de on milyon kullanıcıya sahip özel bir platformdur. Üyeler Instagram’dan satış yapmak için diledikleri kadar paylaşım yapabilir. Ancak Instagram üzerinden satış yapmayı hedefleyen herkes için bazı önemli püf noktaları bulunur.

Instagram’da Satış Yapmanın Püf Noktaları Nelerdir?

Instagram’da satış yapmanın püf noktaları hakkında söylenmesi gereken ilk şey, bir kurumsal hesap açmak gerektiğidir. Bu hesap, satış yapacağınız ürünlerle ya da kendi butiğiniz, iş yerinizle ilgili olmalıdır.

Kurumsal hesapları yönetmek için kişisel hesaptan daha fazla özen gösterilmelidir. Kurumsal bir logonun profil fotoğrafı yapılması büyük oranda etkili olur. Firma imajı çok iyi yansıtılmalıdır. Paylaşımlar düzenli aralıklarla ve belirli bir kurguda yapılmalıdır. Her paylaşım için senaryolar yazılabilir.

Instagram’da doğrudan satış yapmak için güvenli alışveriş garantisi veren e-ticaret siteleri ile anlaşmak gerekir. Bu siteler sayesinde, paylaşımlarda vereceğiniz link adresi üzerinden satış yapmaya başlayabilirsiniz. 

(Influencer) Sosyal Medya Ünlüleri ile Beraber Çalışmak

Üyelerin, fotoğraf paylaşımları üzerinden birbirlerini beğendikleri ve takip ettikleri Instagram, sadece bireysel değil, aynı zamanda sponsorlu reklam paylaşımlarına da açıktır. Bu nedenle Türkiye’nin önde gelen markaları tarafından özellikle tercih edilir. İnsanların birbirlerine anlattıkları Instagram ürün satışı için en etkili yollardan biri de sosyal medya ünlüleri ile birlikte çalışmaktır. “Instagram’dan satış yapmak istiyorum.” diyen herkes, sosyal medya ünlüleri ile çalışabilir. 

Markanızın ürünlerini tanıtan sosyal medya ünlüleri, çektikleri kısa videolar ve paylaşımlar ile satışların artırılması konusunda çok etkilidir. Yüzbinlerce, milyonlarca takipçiye sahip bir ünlünün sizin ürününüzü paylaşması, aynı sayıda potansiyel müşteriye sahip olmanız anlamına gelir. Bu nedenle “Instagram satış nasıl yapılır?” sorusuna “Fenomenlerle iş birliği yaparak” cevabı rahatlıkla verilebilir.

Instagram’da Satış Yapmak Neler Kazandırır?

Instagram aracılığı ile satış yapmanın kullanıcılara kazandırdığı çok sayıda avantaj vardır. Bu avantajlar aşağıdaki gibidir:

  • Organik takipçi sayısını yükseltir.
  • Minimum bütçeyle maksimum verim elde edilmesini sağlar.
  • Markaya karşı olumlu bir algı oluşturur.
  • Başarılı iş ortaklıkları için zemin hazırlar.
  • Ölçülebilir performans verileri sunar.
  • Daha fazla takip edilen bir marka yaratır.
  • Marka ile ilgili haberlerin daha fazla duyulmasını sağlar.
  • Markayı tüm dijital kanallarda aktif hale getirir. (Mobil vb.)
  • Marka imajı ve marka kültürü çalışmalarına hız kazandırır.
  • Hitap ettiği kitle ile duygusal bağ kurulmasına önayak olur.
  • Güncel stratejilerin gerçekleştirilmesine yardımcı olur.

 

Edenred ile güncel gelişmeleri rahatlıkla takip edebilir, kılavuz niteliğindeki birbirinden farklı içerikleri okuyarak ihtiyacınız olan yeni fırsatları keşfedebilirsiniz.

Predefined Presets
Purchase this theme